Khamis, 24 Februari 2011

Bila jam berdetik...

Akhirnya muncul juga blog ku...
Meniti suatu perjalanan dalam kehidupan, setiap kali bila jam berdetik cita-cita terbesar adalah sewaktu menuju kesempurnaan. Sememangnya kita mesti berjuang dan terus berjuang, serta belajar menyingkap segala rahasia kehidupan yang sememangnya penuh dengan ranjau dan dugaan. Adakalanya kita tidak mampu untuk menghadapi itu semua namun langkah ini perlu kita teruskan.Perjalanan menuju kesempurnaan adalah proses yang menentukan setiap tapak langkah kita, langkah penuh kejujuran dan keikhlasan. Setiap hembusan nafas, detik jantung, dari siang menuju malam. Semua menuju titik yang sama, arah yang sama iaitu sebuah kesempurnaan.

Setiap insan mempunyai hak yang sama atas waktu. Tiada seorangpun melebihi dari yang lain. Namun semua tetap berbeda dalam menentukan sikapnya. Ada yang berjuang untuk melaluinya dengan membunuh waktu. Tidak pula sedikit yang merasakan sempitnya kesempatan yang dia ada.Namun apa rahsia terbesar dalam hidup ini? Melewati hari ini dengan penuh makna. Makna tentang cinta, ilmu, dan iman. Dengan cinta hidup menjadi indah. Dengan ilmu hidup menjadi mudah. Dan dengan iman hidup menjadi terarah.

Bila jam berdetik akan memastikan langkah ini...terima kasih buat semua khusus buat isteri tersayang Roslaila Mat Zin...anak-anak yang sentiasa dihati...Amir Aiman, Nur Hanisah dan Nur Najla Qistina...ayah sayang kamu semua sampai bila-bila...bila jam berdetik ! 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan